Varma handleder…

Bild

Jag fick för mig att jag skulle ge mig på det svåra uppdraget och sticka ett par handledsvärmare. Det visade sig vara en ganska svår uppgift för någon som inte är van att sticka. Med tanke på det tycker jag att jag lyckades ganska bra. Det tog mig lite längre än en dag att göra dessa, men som sagt va jag är en amatör när det kommer till stickning. Jag började med att sticka två lappar som jag sedan sydde ihop på sidorna och lämnade ett hål för tummen. Sedan sydde jag på två knappar. Att byta färg är inte så svårt som man kan tro.
Handledsvärmare är något som passar en årstid som denna. Det kan även vara ett julklappstips för er som har julklappsångest. Det man behöver är två stickor och garn. Kolla på garnet vilken stickstorlek som är anpassat för garnet. Jag använde mig av ett garn som hade stickstorlek 5. Lycka till. Tänk på att övning ger färdighet och att det inte gör någonting om det inte är perfekt för det är då man ser att det är hemmagjort. Och det är rätt så charmigt när det inte ser maskintillverkat ut.

4 reaktioner på ”Varma handleder…

Lämna en kommentar